Jak testowanie produktu wpływa na decyzję zakupową?

Bogaty wybór kosmetyków na rynku pomaga w odnalezieniu perfekcyjnie dobranego produktu do naszych indywidualnych potrzeb. W łatwiejszym znalezieniu odpowiedniego preparatu pomagają specjalne testery kosmetyków. Możliwość wcześniejszego wypróbowania danej masy kosmetycznej wpływa na podjęcie decyzji zakupowych przez klientów. Dzięki sprawdzeniu kosmetyków przed zakupem są oni w stanie stwierdzić, czy dany wyrób spełnia ich wszystkie oczekiwania.

Jakie cechy kosmetyku klienci sprawdzają przed jego zakupem?

Do przygotowania próbek perfum, balsamów, kremów czy innych kosmetyków przyda się na przykład butelka 2 ml. Taka pojemność okazuje się w zupełności wystarczająca. Klient może zamówić próbki różnych kosmetyków, po czym zainwestować w pełnowymiarowy produkt, który najlepiej odpowiada jego potrzebom. Podczas testowania klienci biorą pod uwagę kilka kwestii takich jak:

  • skład i sposób działania kosmetyków: wcześniejsze przetestowanie próbki pozwala określić to, czy np. krem nawilżający rzeczywiście dobrze przenika w skórę i ją nawilża, czy liftingujący ją napina, a przeciwzmarszczkowy zmniejsza widoczność oznak starzenia się skóry. W przypadku kosmetyków w formie płynnej jak np. olejki do włosów najlepiej sięgnąć po próbki wyposażone w zakraplacze, które ułatwią aplikację,
  • konsystencja: każdy klient może mieć inne preferencje co do konsystencji produktu. Już mała ilość kremu czy innego preparatu, jaki zawiera w sobie fiolka kosmetyczna 1 ml, pozwoli określić konsystencję kosmetyku i sprawdzić to, czy jest on wydajny i dobrze się wchłania,
  • zapach: dla klientów liczy się także zapach produktów, niezależnie od tego, czy wybierają oni krem do rąk, czy perfumy. Oczywiście, sprawdzenie zapachu jest szczególnie ważne podczas zakupu perfum. Zapach powinien być w końcu przyjemny dla klienta, a nie drażniący. Właśnie dlatego w każdej drogerii znajduje się tester perfum.

Jakie kosmetyki najlepiej testować przed zakupem?

Zakup pełnowymiarowego produktu, przed jego przetestowaniem, może zakończyć się niezadowoleniem klienta, jego rozczarowaniem w kontekście działania danego preparatu, czy też nawet reakcją alergiczną. Wypróbowanie niewielkiej ilości kremu, czy innego kosmetyku, jaką pomieści butelka 2 ml, pozwoli na zakup najlepiej dostosowanego wyrobu do naszych potrzeb. Wcześniejsze przetestowanie produktu wpływa korzystnie na decyzje zakupowe. Sprawia, że klienci są bardziej zadowoleni z zakupów i dokonują ich ponownie. Przed zakupem warto testować kosmetyki do twarzy, preparaty do ciała, produkty do włosów oraz perfumy. Próbki kosmetyków do ciała i włosów mogą być umieszczone w plastikowych buteleczkach. Fiolka szklana 2ml sprawdza się idealnie do perfum.