- today
Dla wielu klientów opakowanie produktu ma większe znaczenie niż jego zawartość. Konsumenci często kierują się wyglądem opakowania kosmetycznego, dlatego warto zadbać o to, aby pojemnik na krem, szampon, czy żel był funkcjonalny oraz estetyczny. Zobacz, jak wybrać opakowanie kosmetyczne, które pozytywnie wpłynie na wizerunek Twojej marki.
Wybór opakowania — na co zwrócić uwagę?
Warto pamiętać, że opakowanie zawsze powinno ułatwiać korzystanie z produktu. Podczas wyboru odpowiedniej buteleczki lub słoiczka należy wziąć pod uwagę konsystencję kosmetyku. W przypadku substancji płynnych typu serum najlepiej sprawdzi się butelka z aplikatorem, która pozwala precyzyjnie nakładać małą ilość produktu. Jeśli chcemy, aby marka kojarzyła się z najwyższą jakością, warto postawić na opakowanie airless. Niezwykle eleganckie buteleczki i tubki nadają się do przechowywania kremów, podkładów i umożliwiają wykorzystanie zawartości do samego końca, bez konieczności niszczenia opakowania. Gęste kosmetyki warto pakować w pudełka aluminiowe, takie jak okrągłe słoiki, które gustownie połyskują i skutecznie chronią produkt.
Wzory i kolory — wyróżnik marki
Wybrane opakowania kosmetyczne powinny w pewien sposób nawiązywać do marki — dzięki temu stali klienci o wiele łatwiej odnajdą swoje ulubione produkty, a nowi konsumenci zwrócą uwagę na kosmetyk, który przykuwa ich uwagę. Butelki i słoiki może łączyć motyw w postaci tego samego koloru — wybierając opakowania aluminiowe, warto postawić na charakterystyczną barwę lub wyróżniający się nadruk. Szukając odpowiednich pojemników, należy dokładnie zapoznać się z ofertą sprzedawcy — dobra hurtownia opakowań kosmetycznych oferuje szeroki asortyment produktów, które łatwo jest spersonalizować i dopasować do wymagań swojej marki.
Warto być eko!
Z roku na rok rośnie świadomość ekologiczna konsumentów. Dzięki temu szklane buteleczki i słoiczki na kosmetyki stają się coraz bardziej popularne. Wielu konsumentów kupuje wyłącznie produkty mające opakowania szklane. Jest to wybór korzystny dla środowiska i przyszłych pokoleń. Marka korzystająca z opakowań szklanych może szybko zyskać dobrą reputację i szerokie grono oddanych klientów. Warto wybierać butelki i słoiki wykonane z naturalnych tworzyw z możliwością ich późniejszego recyklinowania, jeżeli firma specjalizuje się w sprzedaży kosmetyków ekologicznych. Takie opakowania cechuje wysoka trwałość i odporność na niekorzystne warunki. Dzięki szklanym pojemnikom marka zyska uznanie wśród najbardziej wymagających klientów, którzy zwracają uwagę na wysoką jakość produktu oraz jego wpływ na środowisko.