Trendy w dziedzinie opakowań na antyperspiranty i dezodoranty

W okresie wiosenno-letnim, gdy temperatura jest wyższa, wzrasta sprzedaż produktów zabezpieczających przed nadmierną potliwością i przykrym zapachem. Gdy dni są dłuższe i cieplejsze spędzamy czas aktywniej. Jeśli jesteś producentem antyperspirantów lub wprowadzasz produkty na rynek naturalnych kosmetyków, poznaj najnowsze trendy w dziedzinie opakowań na tego typu produkty.

Na co konsumenci zwracają uwagę wybierając antyperspirant lub dezodorant?

Skład kosmetyku nie jest jedyną rzeczą, na którą zwracają uwagę klienci drogerii poszukujący odpowiedniego produktu na letnie upały. W przypadku dezodorantów istotna jest wygoda w korzystaniu, niewielki rozmiar oraz szczelne i lekkie opakowanie. 

Zwolennicy produktów naturalnych lubią, gdy dezodoranty posiadają opakowanie nadające się do recyklingu, najlepiej, żeby wykonane było z surowców wtórnych.  

Kompaktowy wymiar produktu

Kieszonkowy charakter opakowań na antyperspiranty i dezodoranty sprawia, że użytkownicy chętniej zabierają je na siłownię czy do pracy, aby zabezpieczyć się przed nieprzyjemnym zapachem i zapewnić sobie komfort w każdej sytuacji. Stąd też warto wybrać produkt o wygodnej pojemności, na przykład słoik 50 ml lub słoik aluminiowy 60 ml do produktów o bardziej kremowej konsystencji. Słoiczki na dezodoranty cieszą się popularnością wśród zwolenników kosmetyki naturalnej i często mogą służyć ponownemu wykorzystaniu w celach kosmetycznych lub jako puzderka na domowe drobiazgi. Dezodorant w kremie w zależności od specyfiki konkretnego produktu może być również wygodnie stosowany na inne części ciała niż pachy i pachwiny. Naturalny antyperspirant może przybrać również inne formy, na przykład:

  • antyperspirant w kamieniu;
  • dezodorant w sprayu;
  • deo-stick;
  • roll-ony.

Ostatnie z nich, czyli roll-ony, stale królują na sklepowych półkach, szczególnie w przypadku sprzedaży komercyjnej. Plastikowa butelka roll-on umożliwia dopasowanie kolorystyki produktu i identyfikację wizualną na przykład poprzez zabarwienie masy. Polipropylen to tworzywo odporne na wilgoć i działanie wielu substancji, dzięki czemu zawartość kosmetyku nie wchodzi w interakcję z opakowaniem. Opakowania polipropylenowe są funkcjonalne i estetyczne i naturalnie są dobrym nośnikiem informacji reklamowych w postaci etykiet.

Neutralne szkło

Zwolennicy ekologicznych rozwiązań cenią sobie roll-on szklany za bezpieczeństwo produkcji, jak i możliwość ponownego wykorzystania tworzywa szklanego. Ponadto, opakowania szklane stosuje również wiele ekskluzywnych marek w ramach swoich linii kosmetycznych, ceniąc ten materiał za wysoką estetykę. Szkło prezentuje się elegancko na łazienkowej półce, jednak jest cięższe co ma znaczenie w podróży - wymaga większej ostrożności w wykonywaniu rutynowych czynności higienicznych. Szkło nie wchodzi w reakcję z zawartością kosmetyku i jest wysoce odporne na działanie różnorodnych czynników chemicznych, dzięki czemu samo opakowanie nie chłonie zabrudzeń ani nie ulega zawilgoceniu, zachowując swój pierwotny wygląd przez długi czas.